Informatieavond jeugdcommissie

31 januari 2020 11:00

Op maandag 20 januari 2020 organiseerde de jeugdcommissie i.s.m. het nieuwe Hoofd Jeugd Opleiding, Ron van Neck, een informatie-avond voor trainers, leiders, ouders en bestuursleden over de inhoud van zijn komende werkzaamheden.

Allereerst meldde hij blij te zijn met de kans om bij vv Melissant leiding te gaan geven aan de jeugdafdeling. Deze mogelijkheid zorgt er namelijk ook voor dat Ron zijn cursus bij de KNVB tot Hoofd Opleiding kan herstarten en zodoende een theoretische onderbouwing te krijgen voor de werkzaamheden binnen een jeugdafdeling.

Vervolgens ging hij dieper in op de inhoud van zijn functie en bijbehorende werkzaamheden op voetbaltechnisch gebied:
• het analyseren en updaten van het JeugdVoetbalBeleidsPlan, welke in december afliep
• het ondersteunen in woord en daad van jeugdtrainers op het trainingsveld
• het zorgen voor een rode, doorgaande lijn binnen de jeugdopleiding van Melissant
• het organiseren, i.s.m. de activiteitencommissie van ledenwervingsactiviteiten (o.a. Open Middag voor vriendjes en vriendinnetjes)
• het helpen van trainers om te komen tot inhoudelijk betere trainingen
• het spiegelen van coaches voor, tijdens en na de wedstrijden, incl. nabespreken van de bevindingen om te komen tot verandering/ontwikkeling
• het komen tot een nieuwe teamindeling voor het seizoen 2020/2021

Afsluitend gaf Ron ook duidelijk aan, dat de extra's qua inzet natuurlijk ook weer inbegrepen zijn (inmiddels kunnen de dames van VR1 ook een 2e keer trainen).

Aan het eind van de avond was er voor de belangstellenden de gelegenheid om met de jeugdcommissie in contact te treden door hun vragen te stellen, welke zo goed mogelijk beantwoord werden.

JO14 trainen hierdoor bijvoorbeeld op de woensdag een half uur later, na een vraag vanuit de ouders.

Toen alle vragen gesteld en beantwoord waren, werd de bijeenkomst rond 21.15 uur afgesloten. Alle belangstellenden dank voor jullie komst en spread the word!