Melissant VE1 verkeerd in vormcrisis

10 maart 2020 17:00

Melissant VE1 - PKC'85 VE4 0 - 3

Deze keer stond de thuiswedstrijd tegen PKC’85 VE4 op het programma.

PKC’85 VE4 begon veel feller aan de wedstrijd maar de 1ste kans was voor ons, via Martijn. Helaas stonden wij vaak niet goed en met de punt teveel naar voren waardoor PKC’85 VE4 herhaaldelijk gevaarlijk werd, PKC’85 VE4 wisselde voorin ook vaak van positie en daar hadden wij geen goed antwoord op.

Er waren wat kleine kansen over en weer, het doelpunt van PKC’85 VE4 kwam wat gelukkig tot stand, de bal veranderde van richting waardoor onze keeper kansloos was, 0-1. Ad kreeg nog de beste kans op de gelijkmaker maar schoot van dichtbij net naast waardoor we met een 0-1 achterstand de rust ingingen.

In de 2e helft was Melissant VE1 wel veel feller en dit leverde goede kansen op via kopballen van Leon Mijnders en Patrick Ammerlaan, maar lat en keeper brachten redding voor PKC’85 VE4.  De kansen die we verder kregen gingen ver naast het doel of werden geblokt door verdedigers waarbij de bal telkens als door een magneet in de handen van de keeper van PKC’85 VE4 terecht kwam. Wij gingen steeds meer druk zetten op de tegenstander en gingen achterin 1 op 1, PKC’85 VE4 kwam er een paar keer gevaarlijk uit via de counter. Bij 1 van de counters werd de bal slordig uitverdedigd, PKC’85 VE4 pikte de bal op... 0-2. Bij de volgende counter stonden we niet goed en kon PKC’85 VE4 via een hard schot in de korte hoek zelfde de 0-3 scoren.

Wij bleven druk zetten een kwamen veelvuldig in scoringspositie maar het wilde gewoon niet lukken. Gelukkig zag de scheidsrechter dit ook en floot af zodat we aan de 3e helft konden beginnen waarbij we onder het genot van een hapje, drankje en gezellige muziek dit teleurstellende resultaat konden vergeten.