Corona maatregelen tot 19 mei verlengd, maar versoepeling voor de jeugd

27 april 2020 12:30

Beste spelers, ouders & begeleiding,

We hopen dat jullie allen in goede gezondheid verkeren. We wensen de familie en vrienden waar het coronavirus heeft toegeslagen veel sterkte en beterschap toe.

De bestaande corona maatregelen zijn door de overheidsinstanties verlengd t/m 19 mei, maar vanaf 29 april wordt er wel een versoepeling gemaakt voor de jeugd.

Per a.s. donderdag 30 april zullen wij de trainingen voor onderstaande teams weer gaan hervatten.

JO10-1: dinsdag & donderdagavond 18.30 uur tot 19:30 uur
JO12-1: dinsdag & donderdagavond 18.15 uur tot 19:30 uur

We willen hierbij de meiden t/m 12 jaar ook de mogelijkheid bieden om mee te trainen met de JO12-1. Ook vriendjes/vriendinnetjes (niet leden) t/m 12 jaar mogen meetrainen (graag wel even doorgeven aan desbetreffende trainer). Dit kan ook door even op de e-mail te reageren.

Vooralsnog is er besloten om de trainingen voor kinderen in de leeftijdscategorie 13 t/m 18 jaar nog niet te hervatten. Dit omdat wij niet de verplichte 1.5 meter afstand kunnen garanderen in uitdagende spelvormen.

We willen jullie vragen om onderstaande maatregelen uitvoerig door te lezen en te bespreken met uw kind.

Spelers:

• 1.5 meter afstand houden van de trainers, geef geen handen.
  • Was je handen vooraf je vertrekt van huis.
  • Kom in je voetbalkleding naar de training.
  • Neem (indien gewenst) je eigen bidon mee & gebruik deze alleen voor jezelf.
  • Ga direct weg na de training, blijf niet hangen.

Trainingen:

• Er worden alleen trainingen aangeboden voor de JO10 & JO12.
  • Er zijn niet meer dan twee trainers per team.
  • Één trainer tegelijkertijd in het materiaalhok.
  • Trainen alleen op het tweede veld.
  • Vriendjes/vriendinnetjes (niet leden) mogen meetrainen (graag wel even doorgeven aan desbetreffende trainer). Dit kan ook door even op deze mail te reageren.

Ouders & Supporters:

• De KNVB & het RIVM staan niet toe dat ouders of supporters het sportcomplex betreden.
  • De kantine & kleedkamers zijn gesloten (ook de wc's).

Let op!

• Trainen is niet verplicht, meld je af bij je trainer als je niet komt.
  • Indien je verkouden bent of er is iemand met koorts in de familie, blijf dan thuis.

We gaan in de praktijk volgen hoe de trainingen van de jeugd t/m 12 jaar verlopen en waar nodig de regels aanpassen. Later kan hierop, of bij aanpassingen beleid KNVB,  besloten worden ook de trainingen van onze oudere jeugd weer te hervatten.

We zullen de berichtgeving en adviezen van de RIVM uiteraard nauwlettend in de gaten houden en hierop besluiten hoe hier verder mee om te gaan voor de rest van het seizoen. We houden jullie via de website en sociale media hiervan op de hoogte van de ontwikkelingen. We hopen dat er nog ruimte komt voor een gepaste seizoenafsluiting voor alle leden.

We gaan uit van iedere begrip en medewerking, we moeten dit samen doen! Ieders gezondheid gaat voor alles, en daarbij willen wij graag de jeugdspelers weer de mogelijkheid bieden om lekker te gaan voetballen.

Indien er vragen zijn kunt u altijd even contact op nemen met desbetreffende trainer/leider of via [email protected].

Met vriendelijke groet & Stay Safe,

Jeugdcommissie v.v. Melissant

Berichtgeving sportinstanties:

KNVB: Hoe kunnen kinderen vanaf woensdag weer gaan voetballen?

NOC*NSF: Protocol verantwoord sporten.