Jeugd 13 t/m 17 jaar herstart ook de trainingen

5 mei 2020 12:15

Beste spelers, ouders en begeleiding,

We hopen dat jullie allen in een goede gezondheid verkeren.

Sinds 30 april is onze jeugd t/m 12 jaar (JO10 en JO12) weer in training, met inachtneming van de voor hen geldende corona-maatregelen. Omdat dit naar tevredenheid verlopen is vorige week, hebben we als jeugdbestuur zijnde in overleg met het hoofdbestuur en de trainers besloten om vanaf dinsdag 5 mei de trainingen voor de leeftijdsgroep 13 t/m 17 jaar te hervatten volgens het reguliere schema. Dit bericht geldt dus voor de MO13, de JO14, de MO15, de JO17 en de keeperstrainingen.

Voor de leeftijdsgroep 13 t/m 17 jaar, gelden onderstaande corona-maatregelen. We willen jullie vragen om deze uitvoerig door te lezen:

Spelers:

• Kom in je voetbalkleding naar de voetbal. Zoveel mogelijk zelf en op eigen gelegenheid. De kleedkamers en kantine zijn gesloten.
  • Kom niet eerder dan 10 minuten voor aanvang van de training naar de voetbal. Bekijk de veldindeling op de buitendeur bij de kleedkamers en wacht op het aangewezen veld tot de start.
  • Was je handen goed, voordat je vertrekt van huis.
  • Houdt minimaal 1,5 meter afstand van je teamgenoten en je trainers. Geef geen handen en zit zo min mogelijk aan je gezicht.
  • Neem, indien gewenst, je eigen bidon mee en gebruik deze alleen voor jezelf.
  • Pak de bal zo min mogelijk met je handen vast, tenzij je keepershandschoenen aan hebt natuurlijk. Gebruik zoveel mogelijk je eigen bal en probeer zo min mogelijk te koppen.
  • Kom niet aan de gemeenschappelijke materialen (doeltjes, pionnen, etc.).
  • Spuug niet en snuit niet je neus op het veld.
  • Vriendjes en vriendinnetjes mogen meetrainen. Wel graag vooraf doorgeven aan je trainer.
  • Verlaat direct na de training de voetbal. Blijf niet hangen op of rondom het complex, maar ga naar huis.

Trainers:

• Zorg dat de training klaar staat als de spelers op het veld komen, zodat je direct kunt beginnen. Beheer de gemeenschappelijke materialen geheel zelf (doeltjes, pionnen, etc.).
  • Raadpleeg de KNVB RINUS app voor handige tips over een juiste inhoud van de training (oefeningen, communicatie over gedragsregels, etc.)
  • Er mogen niet meer dan twee trainers per team aanwezig zijn.
  • Raadpleeg de veld-indeling bij de kleedkamers zodat je weet waar je de training kunt uitzetten.
  • Er mag maar één trainer tegelijkertijd in het materiaalhok zijn.

Ouders en supporters:

• Informeer je kind(eren) over de algemene veiligheid- en hygiëneregels en benadruk dat ze altijd de aanwijzingen van trainers/begeleiders moeten opvolgen.
  • Op advies van het RIVM heeft de KNVB besloten dat ouders (en supporters) niet zijn toegestaan op het complex. Dit geldt zowel voor, tijdens als na de training van jouw kind(eren).
  • Kom je kind(eren) indien nodig direct na de training ophalen op de afgesproken plek.

Algemeen:

• Voor alles geldt: gezond verstand gebruiken staat altijd voorop. Indien je verkouden bent of er is iemand met koorts in de familie, blijf dan thuis.
  • Trainen is niet verplicht. Als je liever thuisblijft dan is dit prima natuurlijk. Geef dit in dat geval dan wel even door aan je trainer.
  • Onze hoofd jeugdopleiding Ron van Neck is deze gehele trainingsweek (dinsdag-, woensdag- en donderdagavond) aanwezig in een coördinerende rol. Mochten er vragen zijn, spreek hem dan gerust eventjes aan.

Hoe de rest van dit seizoen eruit zal gaan zien en voor hoe lang de bovenstaande maatregelen blijven gelden, zal mede afhangen van de vervolgbesluiten welke door het kabinet genomen gaan worden in de week voor 19 mei. Wij hopen dat de situatie snel verder zal normaliseren, zodat we elkaar allemaal als vanouds weer kunnen begroeten op de vereniging. Tot die tijd hopen we dat eenieder zich zal houden aan de gestelde regels. Alleen met elkaar kunnen we dit oplossen!

Zodra er nieuwe ontwikkelingen zijn, sturen wij weer een update.

Met vriendelijke groet,

Jeugdcommissie v.v. Melissant