Melissant 35+ komt matige 1e helft niet te boven!

14 september 2020 10:00

Melissant 35+1 - sc Botlek 35+1 2 - 4

De veteranen hebben niet kunnen verrassen in de bekercompetitie. Ook tegen sc Botlek 35+1 stond Melissant 35+1 na het laatste fluitsignaal met lege handen, nou ja, in de 3e helft wel met een pilsje dan...

Melissant begon rustig aan de wedstrijd en probeerde van achteruit te combineren, maar door het lage tempo en te weinig diepgang, kwamen hier geen kansen uit voort. Botlek kon op 0-1 komen na een foutje in de verdediging van Eelco Versaevel. Voor Melissant was alleen Ad Buijs dichtbij een goal, maar die kwam net te laat en vloog hij zelf de ballenvanger in. Botlek verdubbelde de voorsprong nadat een weggewerkte kopbal direct op de pantoffel werd genomen en keeper Jacco van Dam kansloos liet: 0-2. Voor de rust werd het ook nog 0-3.

Na de rust kwam Melissant wat meer in de wedstrijd, mede omdat Botlek de teugels wat liet vieren. Leon Mijnders raakte weer eens de lat. Reinier vd Spaan zorgde voor de aansluitingstreffer, zijn voorzet van rechts vloog prachtig over de keeper heen het doel in: 1-3. Even daarvoor mistte hij nog een opgelegde kans vanaf de 5 meterlijn, na een mooie aanval over links. Botlek kreeg wel kansjes maar keeper Jacco van Dam was steeds een sta-in-weg. Melissant drong aan en middels een goedkope penalty werd het 2-3 door Leon Mijnders. Hierna zette Botlek weer een tandje bij en maakte nog de 2-4.

Volgende week begint de competitie met een thuiswedstrijd tegen IJVV de Zwervers 35+1

b45dd795-5a0b-4f27-a7bc-443e022ce1e0.JPG

37af2ab5-1202-465f-887a-24b55af6ca32.JPG